VADEMECUM
sprzedającego –kupującego lokal
a) Zaświadczenie o przysługującym spółdzielczym prawie do lokalu, wraz z informacją o numerze księgi wieczystej prowadzonej dla prawa do lokalu ( o ile taka jest założona) oraz numerze księgi wieczystej nieruchomości gruntowej związanej z budynkiem, braku zaległości w opłatach za lokal oraz opisie lokalu
- wydawane nieodpłatnie przez dział członkowsko-mieszkaniowy pok. nr 33, po wcześniejszym umówieniu tel.727 670 833 , 727 670 831.
b) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, na potrzeby sporządzenia niezbędnego do umowy sprzedaży świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu – wydawane nieodpłatnie przez dział techniczny pok.nr 11 tel. 507 021 478 lub 509 118 086. Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla lokalu zleca we własnym zakresie i na własny koszt sprzedający.
5. Po sprzedaży lokalu notariusz przesyła Spółdzielni akt notarialny, na tej podstawie Spółdzielnia dokonuje stosownych zmian w rejestrach i co do zasady nie ma obowiązku zgłaszania się sprzedającego w Spółdzielni.
6. Nabywca prawa powinien zgłosić się w dziale członkowskim Spółdzielni pok.nr 33 celem złożenia odpowiednich oświadczeń dotyczących m.in. wskazania adresu do doręczeń, zadeklarowania do naliczeń opłat liczby osób, zaliczek na wodę , ewentualnego ubezpieczenia lokalu itp. w terminie umożliwiającym dokonanie stosownych zmian opłat.
Odrębną własność ( z księgą wieczystą lokalową)
- zaświadczenie o braku zaległości w opłatach za lokal wobec Spółdzielni, wydawane nieodpłatnie w pok.22 , wskazane wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie pod nr 511 985 490 .
b) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, na potrzeby sporządzenia niezbędnego do umowy sprzedaży świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu – wydawane nieodpłatnie przez dział techniczny pok.nr 11 tel. 507 021 478 lub 509 118 086. Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla lokalu zleca we własnym zakresie i na własny koszt sprzedający.
Dodatkowe ważne informacje:
W związku z powyższym Spółdzielnia nie rozlicza w/w opłat na dzień zmiany właściciela, czy dzień przekazania lokalu we władanie.
Ustalenie opłaty za miesiąc ,w którym następuje zbycie lokalu oraz ewentualne ustalenie zasad rozliczenia się stron z tytułu dokonanego przez Spółdzielnię rozliczenia opłat zaliczkowych ,bądź zabezpieczenia środków na poczet przyszłych rozliczeń należy wyłącznie do stron umowy , wiąże wyłącznie te strony- nie Spółdzielnię.
Przejęcie lokalu , remont itp.
-dostosować się do harmonogramu wywozu gabarytów ,harmonogram dostępny na stronie internetowej https://rsmjednosc.pl/ oraz wystawić zgodnie z Regulaminem najwcześniej w dzień poprzedzający wywóz w miejscu do tego wyznaczonym.
- zachować ostrożność na klatce schodowej, by nie doprowadzić do uszkodzeń
-przekazać kod wejściowy oraz klucze do klatki, piwnicy oraz skrzynki na korespondencję .
- zachęcamy do zapoznania się Regulaminem Porządku Domowego dostępnym na stronie internetowej Spółdzielni https://rsmjednosc.pl/w zakładce informacje-Statut i Regulaminy
- pozyskania w dziale technicznym Sp-ni informacji czy zaplanowane przez nas prace nie wymagają zgłoszenia lub zgody Spółdzielni, współwłaścicieli bądź innych instytucji oraz czy w najbliższych latach w budynku nie są planowane prace mogące mieć związek z wykonanymi przez nas robotami ( wymiany pionów wod-kan, instalacji elektrycznej).
3. W trakcie remontu należy:
- prace remontowe wywołujące hałasy należy prowadzić w dni powszednie w godz. 7.00 do 19.00.
-śmieci budowlane wyrzucać należy wyłącznie do worka BIB BAG lub innego zamówionego w tym celu pojemnika, ustawionego w ustalonym z administratorem miejsce, co do zasady przy śmietniku w miejscu umożliwiającym odbiór ciężkim samochodem bez wjazdu na zieleń -,zasady segregacji i harmonogram wywozu dostępne są na stronie Spółdzielni https://rsmjednosc.pl/
- do lokatora należy bieżące sprzątanie klatki schodowej (schody, parapety, lamperie itd.) z pyłu i kurzu poremontowego itp.